خدمات ما در زمینه فروش آنلاین
ما تلاش میکنیم خدماتی ارائه کنیم که تمامیِ نیازمندیهای یک کسب و کار آنلاین را در بر گیرد، برخی از این خدمات در جهت راهاندازیِ فروش آنلاین به کار گرفته میشوند و برخی دیگر در راستای گسترش و بهبود کسب و کارهای فعال به کار میآیند.
لیست خدمات
آنچه میتوانید به ما بسپارید!
طراحی UX / UI
طراحی گرافیکیِ پوسته سایت و اَپ با رعایت نکات تجربهی کاربران در تخصص تیم گرافیک جیتو است.
تولید اَپلیکیشن
ما در تیم برنامهنویسی، با زبانهای بهروز، اَپهایی با خروجی اندروید، iOS و وباَپ طراحی میکنیم.
طراحی سایت فروشگاهی
ما بستر پرستاشاپ را شخصیسازی کرده و خواسته های فنیِ شما را برنامهنویسی میکنیم.
پلن دیجیتال مارکتینگ
دانش بازاریابی در کنار درک درست از دنیای دیجیتال، زمینهی طراحی یک پلن کارآمد را فراهم میکند.
تولید محتوای مجله و مقاله
تیم تولید محتوای ما توانایی تألیف و ترجمهی متون کاربردی برای بخش مقالات و مجلات سایتها را دارد.
تولید محتوای شبکه اجتماعی
پُستهای شبکهاجتماعی، گرافیک و محتوای خاص خود را میطلبد و ما در تولید این مطالب تخصص داریم.
طراحی سایت محتوایی
طراحی سایتهای غیرفروشگاهی با کاربرد معرفی سازمان، محصول و … از تخصصهای ما است.
تولید محتوای محصولات
تولید محتوای تصویری و نوشتاری برای محصولات با همکاری تیمهای گرافیک و تولید محتوا صورت میگیرد.
بهینهسازی موتور جستجو
اجرای تکنیکها و روشهای موثرِ SEO در دو حوزهی فنی و محتوایی از زمینههای تخصصی جیتو است.
شروع پروژه
مرحله شماره چهارم
برآورد زمان و هزینه
مرحله شماره سوم
تحلیل و تصویب طرح
مرحله شماره دوم
دریافت درخواست مشتری
مرحله شماره اول
دریافت درخواست مشتری
مرحله شماره اول
تحلیل و تصویب طرح
مرحله شماره دوم
برآورد زمان و هزینه
مرحله شماره سوم
شروع پروژه
مرحله شماره چهارم
ساختار سازمانی
راهکارهای فناوری جیتو متشکل از واحدهایی تخصصی است که خروجی آن، خدماتی هماهنگ و یکپارچه است.
واحد گرافیک مجازی
واحد گرافیکِ مجازی با تخصص در زمینهی طراحی UI (پوسته ظاهری سایت) و بهرهمندی از دانش UX (تجربه کاربری)، تلاشهای واحد برنامهنویسی را با نمایی زیبا و کاربرپسند به مخاطب ارائه میکند و همچنین در زمینهی طراحیِ پستها و تبلیغات فضای مجازی متخصص است.
واحد برنامه نویسی
ما فروشگاه آنلاین را در بستر PrestaShop پیاده سازی میکنیم و به پشتوانهی توامندیِ برنامه نویسی، ماژولهای مورد نیاز پروژهها، کد نویسی و طراحی میشوند و نتیجهی کار محدود به ماژولهای آماده در بازارهای داخلی یا خارجی نخواهد بود.
ساختار سازمانی
راهکارهای فناوری جیتو متشکل از واحدهایی تخصصی است که خروجی آن، خدماتی هماهنگ و یکپارچه است.
واحد تولید محتوا
این واحد در بخش دبیرخانه به تولید متون نوشتاری میپردازد که شامل تولید محتوای کالاها و تألیف و ترجمهی مقالات و مجلات است و در بخش اتاق فکر، ایده پردازی های مربوط به تولید محتوای رسانهها (نظیر شبکههای اجتماعی) انجام میشود.
واحد دیجیتال مارکتینگ
واحد دیجیتال مارکتینگ، مغز متفکر یک فروشگاه آنلاین است که از نقطهی طراحی استراتژی و برنامه بازاریابی وارد عمل میشود و اجرای این برنامهها را که شامل مدیریت شبکههای اجتماعی، بهینه سازیِ موتور جستجو (seo) و تبلیغات در فضای مجازی است بر عهده دارد.
.F.A.Q
سوالات متداول
برای راهاندازی فروش آنلاین، چه تخصصهایی لازم است؟
حداقل موارد زیر، تخصصهایی است که باید در نظر داشته باشید:
- برنامهنویسی: جهت راهاندازی سایت و یا اَپلیکیشن فروشگاهی
- گرافیک: جهت طراحی پوسته سایت (UI) و محتوای تصویری برای شبکههای اجتماعی و تبلیغات مجازی
- تولید محتوا: برای تولید محتوای نوشتاریِ محصولات، مقالات و مجلات سایت فروشگاهی
- دیجیتال مارکتینگ: برای طراحی پلن دیجیتال مارکتینگ، مدیریت شبکههای اجتماعی، اجرای سئو (seo) و تبلیغات مجازی نظیر گوگل ادوردز (google adwords)
- زیرساخت: جهت انتخاب سرور مناسب، تأمین امنیت سایت، مدیریت فایلهای پشتیبان و ...
- کال سنتر: در فروش آنلاین، تنها ارتباط انسانی با مشتریان، به تماسهای تیم پشتیبانی مربوط میشود، این واحد نیز اهمیت خاص خود را دارد
- انبار و لاجستیک: سرعت تحویل کالا و اطلاع از آخرین وضعیت موجودیها و نحوهی بستهبندی به این واحد مربوط است که در موفقیت پروژه، اهمیت ویژهای دارد
سئو (seo) چیست؟ چه اهمیتی دارد؟
اگر سایت فروشگاهی را به یک فروشگاه فیزیکی تشبیه کنیم، نقش سئو (بهینهسازی موتور جستجو) را میتوانیم معادل انتخاب مکان فروشگاه (location) در نظر بگیریم، پس از راهاندازی فروشگاه، یکی از تلاشهای ما این خواهد بود که مشتریان بالقوه (کسانی که دنبال محصولات ما هستند) را به فروشگاهمان هدایت کنیم. سئو کمک میکند تا کسانی که در موتورهای جستجو (عمدتاً گوگل) به دنبال محصولات ما هستند، فروشگاه ما را به راحتی و در اولین صفحات جستجو پیدا کنند.
هاست (Host) چیست؟
هر محتوایی که در فضای مجازی مشاهده میکنید نظیر سایتها و مطالب شبکههای اجتماعی و ... یک رایانهی قدرتمند (سرور) را دارد که اطلاعات در آن ذخیره میشود و در فضای مجازی نمایش داده میشود. در واقع سرور، میزبان اطلاعاتی است که تولید و در فضای مجازی منتشر میشود، گاهی این سرور به صورت فیزیکی در محل کار شما وجود دارد و گاهی سرور را از شرکتهای خاصی اجاره میکنید و این شرکتها متناسب با هزینهی اجاره، فضایی از سرور را در اختیار شما قرار میدهند و شما روی آن، محتوای خود را تولید میکنید.
معمولاً چون هزینههای خرید و نگهداری سرور بالاست، به صرفهتر است که یک سرور مجازی را اجاره نمایید. این سرور که میزبان اطلاعات شماست (مجازی یا فیزیکی) هاست نامیده میشود.
دامنه (Domain) چیست؟
دامنه همان آدرس سایت شماست که با .www شروع میشود، سپس نامی که شما انتخاب و خرید کردهاید نمایش داده میشود و بعد هم یک پسوند نظیر com. یا ir. در انتهای آدرس سایت قرار میگیرد.
به عنوان مثال نام دامنهی سایت ما g2tech است و پسوند net. دارد و در حالت کامل به صورت www.g2tech.net خوانده میشود.
شما در انتخاب نام دامنه کاملاً آزاد هستید فقط چند نکته را باید در نظر بگیرید:
- دامنه سایت نمیتواند کمتر از 3 کاراکتر (حرف یا عدد) داشته باشد.
- دامنه نمیتواند شامل اعداد باشد اما وجود خط تیره ( - ) بلامانع است.
- دامنه میتواند حروف انگلیسی و یا سایر زبانها نظیر فارسی باشد اما انگلیسی در کل دنیا متداول است.
- هر دامنه، یکتا است و شما نمیتوانید دامنهای را که دیگران انتخاب کردهاند، خریداری کنید.
- پسوندهای زیادی برای دامنهها وجود دارند که شما در انتخاب آنها آزاد هستید اما هزینهی خرید دامنه با پسوندهای مختلف، متفاوت است. معمولا ir. ارزانترین قیمت را دارد و سایر دامنهها (که خارجی هستند و قیمت آنها تابع نرخ دلار است) گرانتر هستند.
- در ایران com. و ir. بیشترین طرفدار را دارند و کاربرد عمومیتری دارند (ir. مخفف Iran و com. مخفف Company است) اما پسوندهای دیگر معمولاً کاربرد خاصتری دارند مانند shop. برای فروشگاهها، online. برای کسب و کارهای آنلاین، tech. برای سایتهای فناوری و ...
- دامنه را میتوانید برای یک دورهی زمانی خاص خرید کنید(مثلا یک سال یا پنج سال) و در پایان دوره، لازم است تمدید نمائید و اگر به هر دلیلی تمدید نکنید، دیگران میتوانند مالکیت دامنه را در دست بگیرند.
چقدر زمان میبرد تا یک فروشگاه آنلاین به سودآوری برسد؟
طبیعتاً بستگی به عوامل زیادی نظیر میزان سرمایه تزریق شده، تنوع و تعدد محصولات، هزینههای تبلیغاتی، بکر بودن کسب و کار و ... دارد اما به طور کلی، انتظار سودآوری از یک کسب و کار فروشگاه آنلاین در کمتر از حدود سه تا پنج سال، مقداری غیرواقعی و عجولانه است.
آیا بهتر است فروشگاه آنلاین اختصاصی داشته باشیم یا در مارکت پلیسها نظیر دیجی کالا فعالیت کنیم؟
این دو روش با هم تناقضی ندارند و هر یک محقق کنندهی هدفی متفاوتند. حضور شما در مارکت پلیسها کمک میکند تا محصولات شما بیشتر دیده شود و مخاطب عمومیِ بیشتری را جذب کنید اما راهاندازی فروشگاه اختصاصی به ایجاد هویت و تقویت برند شما کمک خواهد کرد و محیطی مناسب برای وفادارسازی و نگهداری مشتریان وفادار است.
بهتر است فروشگاه آنلاین برنامهنویسی شود یا از قالب آماده استفاده کنیم؟
این سوال پاسخ قطعی ندارد و بستگی به ویژگیهای مورد نظر کارفرما دارد. اگر قصد راهاندازی یک فروشگاه آنلاین بزرگ را دارید و از ابتدا قصد تزریق سرمایه سنگین را دارید و ویژگیهای خاصی در سایت مد نظر شماست، بهتر است طراحی سایت به یک تیم برنامهنویس سپرده شود اما اگر ویژگیهای اختصاصی مد نظر شما نیست و یا گسترهی کار در گامهای اولیه محدود است، بهتر است از تیم فنی بخواهید تا با قالبهای آماده کار را پیش ببرند.
البته این را هم در نظر داشته باشید که برنامهنویسیِ سایت، باعث میشود شما به فرد یا تیم خاصی محدود و وابسته شوید اما به کار گیریِ قالبهای آماده، دست شما را در انتخاب افراد فنی بازتر میگذارد.
کدام قالب آماده بهتر است؟ ووکامرس، پرستاشاپ، مجنتو یا اوپن کارت؟
این یک سوال تخصصی است و اگر جواب این سوال، صفر و یک بود، همه گزینهها غیر از یک مورد باید تعطیل میشدند. از طرفی گزینههای دیگری نیز در دنیا وجود دارد که در ایران چندان رواج ندارند، بهتر است در پاسخ به این سوال، نکاتی کلی در تحلیل و انتخاب این گزینهها را مطرح کنیم.
- انتخاب قالبهای رایجتر نظیر ووکامرس و پرستاشاپ کمک میکند تا راحتتر بتوانید تیم برنامهنویس را پیدا کنید. در نظر گرفتن این گزینه، اثر مهمی در میزان هزینههای شما برای تیم فنی نیز خواهد داشت.
- ساده بودن تنظیمات قالب یک مزیت است اما گاهی به معنای سبکتر و کم امکاناتتر بودن است، سعی کنید قبل از انتخاب قالب، لیست امکانات مورد نظر خود را تهیه کنید تا گزینهای انتخاب نشود که در آینده نزدیک ناچار به تغییر آن شوید.
- قالب ووکامرس در بستر وردپرس (wordpress) پیادهسازی شده و وردپرس اساساً و به صورت تخصصی، برای سایتهای تولید محتوا طراحی شده است و نه سایت فروشگاهی. سایر گزینههای طرح شده در صورت سوال، به صورت تخصصی در حوزه فروشگاهی فعالیت دارند. این به معنای ناکارآمدی وردپرس نیست اما با این حال نباید ازاین نکته غافل شد.
سخن دراین مورد زیاد است و به همین مقدار اکتفا میکنیم.
برای راهاندازی و مدیریت فروشگاه آنلاین، بهتر است تیم داخلی در سازمان جذب شود یا برون سپاری صورت بگیرد؟
هر حالت مزایا و معایبی دارد که به برخی موارد اشاره خواهیم کرد، ابتدا مزایا و معایب تشکیل تیم داخلی را بررسی میکنیم:
- کار متناسب با خواسته و سلیقه شما پیش میرود و به خروجی میرسد
- میتوانید مدیریت نزدیک و دقیقی برعملکرد تیم داشته باشید
- کندکردن یا سرعت بخشیدن به کار، متناسب با کاهش یا جذب نیروهای تیم قابل انجام است
- هزینههای جذب و سربار مدیریتی بالایی دارد و دغدغههای منابع انسانی سنگینی را به سازمان تحمیل میکند
- با تعهد اشخاص طرف هستید و نه سازمان، اگر به هر دلیلی نیروهای اصلی از تیم شما خارج شوند، دغدغههای جایگزینی برای سازمان شما جدی خواهد بود
- هزینهای که پرداخت میکنید عموماً متناسب با زمانی است که سپری میشود و نه خروجی کاری که تحویل میگیرید
- اگر تخصص کافی نداشته باشید، ممکن است نتوانید به خوبی بر کار تیم نظارت کنید
- در مقاطعی از زمان باید هزینهی نیروهایی را بپردازید که به صورت تمام وقت مورد نیاز نیستند
- برای کاهش ریسک پروژه، باید نیروهایی را به عنوان پشتیبانِ نیروهای دیگر در تیم حفظ کنید
- در شرایط اقتصادیِ فعلی، هزینههای زیرساختی برای جذب هر نیرو (نظیر میز، صندلی، رایانه و ...) عدد قابل توجهی است و حداقل 5 میلیون تومان هزینه برای هر نیرو در بر خواهد داشت.
مزایا و معایب برونسپاری پروژه:
- جزئیات کار تحت کنترل شما نیست و صرفاً بر خروجیها نظارت دارید
- اعضای تیم با شناخت و سلیقهی شما انتخاب نشدهاند و به مدیر تیم اعتماد میکنید
- هر گاه تأخیری در روند پروژه اتفاق بیفتد، غیر از هزینهی زمانی، درگیر هزینهی ریالی نخواهید بود
- شما درگیر هزینههای زیرساختی و سربار مدیریتی و جذب و نگهداری نیروها نیستید
- با ایجاد توافق شراکتی، میتوانید از کیفیت و سرعت خروجی کار نیز اطمینان بیشتری به دست آورید
- قرارداد حقوقی عقد میشود و قابلیت پیگیریِ بیشتری دارد
با تشریح پروژه، موارد بیشتری را میتوان در پاسخ این سوال مطرح کرد.
مشتریان ما
با افتخار در کنار کسب و کارها هستیم
پروژه فــروش آنلاین تولیـدات کالای خـــواب شــرکت یــکتافناوری ابریشــم به صــــورت صفـر تا صـد به جیتو ســـپرده شــد و مأموریت ما شامل طراحی ســایت، تولید محـتوا و مدیریت دیجــیتالمارکتینگ است.
در این سایت، فروش سازمانی صورت میگیرد و ما نیز بر همین اساس زیرساختها را فراهم کرده و اقدام به اجرای پروژه نمودیم.
مأموریت جیتو در این پروژه، طراحیِ پوسته ظاهری (UI) سایت با نمای دســکتاپ و موبایل بود، کارفرما نیاز به طرحی داشت که ضمن زیبایی بصری، دانش تجربهی کاربری (UX) نیز در نظر گرفته شــود و برخی امکانات نیز متناسب با نیازمندیهای جدید به سـایت اضــافه شود.
طراحی UI جدید به تأیید کارفرما رسید و سپس توسط تیم فنی جیتو اجرایی گردید.
درخواســت طراحی اپلکیشن سازمان سحرخیز با تأکید بر فروش آنلاین از ســـوی کارفرما مطرح شد که پس از بررسیهای انجام شده، طرح UI توسط واحد گرافیک جیتو اجرا شد و ســـپس واحد برنامهنویسی، این اَپ را با استفاده از زبان React Native برنامهنویســــی کرد.
این اپلیکیشن با خروجیهای اندروید و iOS در اختیار کارفرما قرار گرفت.
اطمینان برای همکاری با ما
قراردادهایی با ضمانت عودت وجه
در قراردادهای جیتو، زمان بندی پیش بینی شده است که خاطر کارفرما را نسبت به انجام صحیح و به موقع پروژه آسوده میکند و عودت وجه پیش پرداخت، تضمین ما خواهد بود.
مشاوره و تحلیلهای اولیهی رایگان
گرچه برخی از فروشندگان، مشاورهی رایگان را قلابی برای به تور کشیدن مشتریان میدانند، ما این سیاست را به جهت هدایت سازمانها به سمت بهترین انتخاب میدانیم.
در پایان …
زمان آن رسیده که شروع کنید
همواره مهمترین مرحله برای یک پروژه جدید، شروع آن است. هر چند باید با دقت و مطالعه، فروش آنلاین را آغاز کنید اما در نظر داشته باشید که گذر زمان، سهم بیشتری از بازار را به رقبای فعلیِ شما اختصاص میدهد و نباید دچار تعلل شوید.